HTML

Németországi kiküldetésem

Friss topikok

  • Nagyi51: Péterke!!! Nagyon boldog születésnapot kívánunk Neked!!! Szeretettel: Erzsi nénéd és a többiek. (2011.12.07. 21:55) 25. nap, szerda
  • mizutani: Gracc! Ügyes vagy Petikém! :) (2011.11.29. 22:00) 17. nap, harmadik melósnap
  • mizutani: 8.00 munka és fél óra "ebédszünet"? Az nem hangzik vészesen (2011.11.24. 20:44) 11. nap, Rastatt
  • Nagyi51: Helló Petikém! Jó a szerkód! Tiszta forma1!! Azt a wifit nem tudják neked megcsinálni? Puszi! Andi (2011.11.23. 19:24) 10. nap, Rastatt

Címkék

27. nap, péntek

2011.12.09. 10:12 peterfoth

Üdvözlet Kedves Olvasóm!

Lassan eltelik egy hónapa kint létemből, és alig van hátra alig két hét, de ezalatt nem voltszerencsém megtanulni a munkaközi szünetek pontos időpontját, nem találtam normális kenyeret, csak viszonylag drága zsömlét ami ehető, nem szoktam meg az errefelé mindennapos szelet és esőt; és nem szoktam meg ... de hogy pozitivumot is irjak nem szoktam meg a szalagon dolgozó német kollégák vendégszeretetét,megértését, és segvtő készségét! Röviden ennyi!

De hogy ne csak (hogy is kell Írni? ) szuper latívuszokban Írjak, egy kis kifejtés következik!

Étkezés

Nemrég ébredtem, lévén péntek 9 óramúlt, bár szerettem volna vagy 11ig lustálkodni az ágyban, de a kedves német szállodaszervíz (hadd nevezzem így őket, a takarÍtó személyzetet) alkalmazottai, pénteki nap lévén az ötödik emeleten takarítanak, lassan sokadik héten megszoktuk, hogy minden napra, mindenegyes munkanapra jut egy-egy emelet, és nem nehéz utánaszámolni, hogy most miért jöttek az ötödikre!Bár nem kopogtak még be, hogy "waszisztdasz takarítás?", de számolva rájuk már reggeliztem is a tegnapi egy szem megmaradt zsemlémet... Sajna mint írtam a bevezetőbe nem találtam a magyarhoz hasonló, csak egy kicsit is hasonló kenyérféleséget (itt csak papír vékonyságra szeletelt barna kenyér, meg fehérre egyáltalán nem hasonlító szendvicskenyerek vannak) talán egy dolog ehető a 15 centért kapható zsömle! Ez az egy ami talána magyar zsemlénél is finomabb, ámde kétszer olyan drága, ígya méregdrágasága ellenére hamar barátságot kötöttem vele! Most is mennem kéne a pennybe eme remek beszabott német csodáért (mert hadd dicsérjek már valamit, ha a német csodaautót, az általam is összerakott B-osztályt nem dicsérhetem a fent említett papírvékonyságú karosszéria miatt, de ez más téma), szóval mennem kéne  a reggeli utánpótlásér,valamint majd a gyárba uzsonna-vacsora végett, de olyan ítéletidő tombol, hogy hűha! Most is csak úgy fütyül be az erkélyajtóm résein a hülye szél, és este is nagy nehezen tudtam elaludni, mert a fütyülésen túl a nagy tábla üvegablakot is rendesen zörgette. Visszatérve a kajára, meleg kaját is szoktunk készíteni, ezt általában a hétvégén,mert Pista kollégám ellenkező műszakban van mint én, és vele szoktunk összeállni hétvégén rakottkrumplit, meg csirkepörköltet készíteni! Ja még valami, a zsömle mellett még egyfajin készítménye van a németeknek,ez a kilós kiszerelésű vödrös sztracsatellás joghurt! Nagyon finom!!!

Munka

Mint írtam majdnem két hete, illetve mai nappal lesz pontosan 14 napja,hogy a gyárban melózunk, és mostanáig nem tudtam megszokni a német (nemzetiségre vonatkoztatva: német, orosz, lengyel és francia) kollégáim vendégszeretetét, munka hozzáállását, és segítőkészségét! Egyszerűen számomra hihetetlen számba megy az idegenekkel (nem, nem az ufókra gondoltam!), velünk magyarokkal való törődésüket! Bár lehet ehhez az is hozzátartozik, hogy vagy azért segítenek szegény csóró magyaroknak,mert mi Kecskeméten majd csupán 300 eurót kapunk ugyanazért a munkáért amit ők itt Rastattban kettő, illetve háromezer eurót kapnak , és sajnálatból segítenek nekünk, bár jobban hangzik az, illetve a valóságot jobban takarja, hogy látják rajtunk. és most nem akarok nagyképűnek tűnni,de megdolgozunk, jól dolgozunk, jól tanulunk a szalagon! Vagy csak azért segítenek, mert ilyen a német mentalitás ??!!

Amúgy már 9 állomást, taktust tudok, és előszeretettel dobálnak egy nap több helyreis, mondjuk nem baj, mert így változatos a munka és nem halok bele egy-egy munka folyamatba egész álló nap!

Szabadprogram

Na ez az ami nem volt mostanában, és az ablakon kinézve a hétvége sem lesz erre alkalmas! Bár szerettünk volna elmenni a karácsonyi vásárba utoljára, este a fényeket lefotózni csodálatos látvány lehet, de esőben, szélben...

Sőt találtam magamnak egy kihagyhatatlan lehetőséget:

 Sa.,17.12.2011 15:30 Uhr 
SC Freiburg - Borussia Dortmund

Freiburg innen Rastattól csupán 120km-re van, és tudom sokan kérdezitek,lévén Dortmund szurkoló vagyok,hogy miért nem a csapat saját stadionjába a Signal Iduna Park-i stadionba megyek, nos egyszerű a válasz, mert háromszor olyan messze van (ami pénzbe is megmutatkozik!)!!!! Így fájó szivvel,de be kell érnem egy harmad akkora stadionnal...  ahová nem tudom merre, nem tudom mivel, és nem tudom kivel,és nem tudom hogyan megyekel! Jó, ez túlzás azért, mert kollegák jönnek velem, vasúti pálya udvart megtaláljuk, és Így adott a mivel való menet tárgya is! Csak rossz idő lesz attól tartok!

(közben a szembe szomszéd kollégánál csörögnek a szobaszervizesek!!)

Hazautazás

Mostanra kiderült, hogy a két szóban forgó időpont közül a hamarabbin utazok haza. Számszerint most december 20án este, délutános műszak után ami 22:55ig tart, szóval utána egyből a gyárból 23.45 kor!! Aztán másnapra 21én érek haza, illetve Kecskemétre köbö 13 óra buszozás után délután 2re! Szép nap lesz az is, de örömteli, jó egy hónap után otthol!!! Szeretteimmel! Már alig várjuk!!!

Na lassan megyek a boltba, mert megint úgy járok, hogy csak három darab marad a csoda zsemléböl!

Otthonra jó időt, és jó időtöltést kÍvánok Nektek, üdvözlet!!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://rastatt.blog.hu/api/trackback/id/tr143450098

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása